Integracja 2009

Zgodnie z tradycją szkoły, na początku września uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w obozie integracyjnym. W tym roku odbywał się on w Pogorzelicy w dniach 15-18 września. Głównym celem obozu była integracja zespołów klasowych oraz diagnoza wychowawcza, a także poznanie regionu, w którym uczniowie przebywali.

Pierwszego dnia, po przyjeździe i zakwaterowaniu, uczniowie uczestniczyli w zajęciach integracyjnych prowadzonych przez wychowawców, pp. pedagog Edytę Borkowską- Zub oraz Ewę Głąbińską – uczniowie uczestniczyli w zabawach z chustą KLANZY. A wieczorem -dyskoteka, szalona zabawa przy świetnej muzyce i kolorowych światłach.

Drugi dzień uczniowie spędzili w terenie. Zwiedzali Kamień Pomorski. W „Muzeum Kamienia” podziwiali okazy skał, minerałów, kamieni szlachetnych oraz półszlachetnych. Zapoznawali się z ich budową i wyglądem. Zdobytą wiedzę będą mogli wykorzystać już w klasie pierwszej, kiedy na lekcjach geografii będą poznawać skały i minerały. Uczniowie zwiedzili katedrę i wirydarz.

Kolejną atrakcją były zajęcia warsztatowe w Skansenie Słowian i Wikingów w Wolinie. Każdy uczeń mógł zapoznać się z techniką wyrobu filcu, poznać zasady pisma runicznego,  tajniki pracy garncarza, czy sprawdzić się w walce. Po zakończeniu zajęć  pierwszoklasiści  zostali poczęstowani słowiańską zupą, chlebem ze smalcem, podpłomykami oraz ziołową herbatą.

Trzeciego dnia wszyscy udali się pieszo z Pogorzelicy do latarni morskiej w Niechorzu. Uczniowie zapoznali się z budową latarni oraz dowiedzieli się, jakie funkcje pełniły i pełnią latarnie morskie. Następnie w Trzęsaczu odwiedzili „Muzeum 15 południka”, w którym obejrzeli ciekawą prezentację dotyczącą „15 południka” oraz samego Trzęsacza. Usłyszeli legendę o tym, jak doszło do zniszczenia miejscowości. Nad brzegiem morza zapoznali się z procesami brzegowymi w strefie wybrzeża klifowego. Podsumowaniem dnia było wspólne ognisko.

Dzień czwarty przeznaczony był na zajęcia integracyjne z wychowawcami. Tego dnia wszyscy uczestnicy obozu zostali zaproszeni na słodki deser. Po obiedzie odbyło się spotkanie podsumowujące wyjazd.

Główny cel, jakim była integracja zespołów klasowych, został osiągnięty, a program krajoznawczy zrealizowany. Uczniowie mają większą wiedzę na temat północnych krańców swojego województwa.