Integracja 2011

Łukęcin 13-16 września 2011


Tradycją naszej szkoły jest to, że uczniowie klas pierwszych uczestniczą w wyjeździe integracyjnym. W tym roku zamieszkaliśmy w gościnnym ośrodku „WRZOS" w Łukęcinie. Najważniejszym zadaniem, jakie mają do zrealizowania wychowawcy i nauczyciele uczestniczący w wyjeździe, jest zintegrowanie zespołów klasowych oraz zdiagnozowanie sytuacji wychowawczej. stotne znaczenie ma także program krajoznawczy- poznanie walorów przyrodniczych i kulturowych regionu.

Pierwszym punktem programu było Pustkowo, malutka miejscowość nadmorska w której postawiono replikę krzyża z Giewontu.

W trakcie tegorocznego wyjazdu uczestnicy odwiedzili także Skansen Słowian i Wikingów w Wolinie. W Skansenie zapoznawali się z techniką wyrobu filcu, poznawali zasady pisma runicznego, tajniki pracy garncarza oraz próbowali własnych umiejętności w strzelaniu z łuku do tarczy. Po zajęciach posilili się pajdą chleba ze smalcem, podpłomykiem z różnymi dodatkami i ziołową herbatą.

Wszyscy zwiedzali Kamień Pomorski i przekonali się, że jest on pełen atrakcji. Uczniowie zwiedzili Katedrę i wirydarz oraz skarbiec. W Muzeum Kamieni mogli zapoznać się z minerałami i skałami występującymi w różnych miejscach świata. Przewodnik bardzo ciekawie o wszystkich okazach opowiadał. Wiedzą tą będą mogli podzielić się na lekcjach geografii już w tym roku szkolnym.

Następnym punktem programu było Niechorze. Uczestnicy zwiedzali tam Latarnię Morską, brali udział w bardzo ciekawej lekcji w Muzeum Rybołówstwa Morskiego i zwiedzili to Muzeum. Prowadzący zajęcia ciekawie opowiadał o życiu organizmów morskich w Bałtyku, o pracy rybaków.

W Trzęsaczu natomiast uczniowie obejrzeli multimedialną prezentację na temat Trzęsacza, 15 południka, oraz procesów niszczących w rejonie brzegu klifowego. Poznali legendę  Zielenicy.

Na miejscu, w ośrodku uczniowie uczestniczyli w zajęciach integracyjnych prowadzonych przez wychowawców, panią pedagog Edytę Borkowską-Zub, panią Beatę Urbanowicz i panią Ewę Głąbińska. Jeden wieczór uczestnicy spędzili przy ognisku, a w czasie drugiego bawili się na dyskotece.

Program wyjazdu zrealizowano, a główny cel, jakim była integracja zespołów klasowych, został osiągnięty.