Szkolne Koło Krajoznawczo -Turystyczne

W naszej Szkole działa Szkolne Koło Krajoznawczo - Turystyczne. Działalność koła opiera się na poznawaniu piękna szlaków nizinnych, udziale w wycieczkach krajoznawczych oraz imprezach na orientację.Wędrujemy malowniczymi szlakami okolic Szczecina. Przedstawiciele naszej drużyny zdobywają nagrody w konkursach krajoznawczych i sportowych. Na mecie rajdu, często spotykamy się przy ognisku.Zapraszamy wszystkich zainteresowanych turystyką. Zawsze możesz do nas dołączyć.

Opiekun SKKT: Ewa Głąbińska

ROK SZKOLNY 2016/2017

Parkowa Imprezia na Orientację "JESIEŃ" w Parku Kasprowicza.

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/je1.JPG    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/je2.JPG    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/je3.JPG

ROK SZKOLNY 2015/2016

43 Parkowa Imprezia na Orientację "JESIEŃ" w Parku Kasprowicza.

Pomimo lekko deszczowego poranka, prawie 150 uczestników stawiło się do startu w 43 Parkowej Imprezie na Orientację "JESIEŃ" w Parku Kasprowicza. Rywalizacja była ostra. Na trasie ustawiono 8 punktów kontrolnych oraz całą moc punktów mylnych. Nikomu nie udało się potwierdzić poprawnie wszystkich punktów.

Naszą szkołę reprezentowało pięciu uczniów. Tym razem nie udało się im zająć czołowych miejsc, ale wszyscy dobrze się bawili i deklarują, że będą brać udział w imprezach na orientację.
A oto uczestnicy rajdu: Katarzyna Flicińska, Magdalena Gawrońska, Marika Łasińska, Marta Rokicka i Kamil Tomczak.
Do zobaczenia na szlaku.

Rajd jesienny 24 października 2015

W sobotni poranek, bardzo wcześnie, bo już o 8.10 spotkaliśmy się na Placu Rodła. Było nas czworo. Co prawda chęć udziału w rajdzie zgłosiło ośmioro uczniów, ale nie wszyscy dotarli na miejsce zbiórki. Autobusem linii „A” dojechaliśmy do pętli na Osiedlu Bukowym. Z tego miejsca ruszali wszyscy ci, którzy wybrali trasę nr 4. Pierwszym punktem do którego dotarliśmy były Dęby Krzywoustego.

Na terenie dawnej posiadłości Zietelmannów, rosły trzy dęby szypułkowe nazwane Dębami Krzywoustego. Legenda głosi, że podczas walk z wojskami pomorskimi w 1121 roku na polach między Klęskowem a Zdunowem, Bolesław Krzywousty spoczął pod jednym z owych dębów. Do czasów dzisiejszych przetrwały dwa z nich: jeden o obwodzie 684 cm i wysokości 25 m. drugi o obwodzie 622 cm i wysokości 23m. Oba zostały uznane za pomniki przyrody. Trzeci, największy dąb usechł i został wycięty w 1951 roku.

Dalej szliśmy szlakiem żółtym, Drogą Górską, doszliśmy do kapliczki. Później weszliśmy na szlak czarny i dotarliśmy do Głazu Błażej. Głaz narzutowy, blok granitu rapakiwi gruboziarnistego, obwód 6,2 m, wysokość 0,9 m.

Podziwialiśmy krajobrazy Puszczy Bukowej w kolorach złotej, polskiej jesieni.

Nasza trasa wiodła dalej Doliną Niedźwiedzianki, szliśmy przez Kijewko, Kijewo aż doszliśmy do Dąbia, do Szkoły Podstawowej nr 71 gdzie była meta rajdu. Każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy znaczek i symbol jesieni – jabłko.

Przeszliśmy 13 kilometrów i wróciliśmy bardzo zadowoleni.

Do zobaczenia na turystycznym szlaku.

Dominika z klasy IB, Oliwia i Bartosz z klasy IC oraz Mikołaj z klasy ID
z opiekunem Ewą Głąbińską

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA1.jpeg    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA2.jpeg    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA3.jpeg

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA4.jpeg   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA5.jpeg   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/PA6.jpeg

42 Parkowa Impreza na Orientację „LATO” 19 września 2015

Tegoroczny sezon turystyczny zainaugurowaliśmy udziałem w 42. Parkowej Imprezie na Orientację „LATO”.
Trasa wyznaczona była w Parku Kasprowicza, a start i meta znajdowały się przy barze PLATAN obok amfiteatru. Pogoda i humory dopisywały.
Naszą szkołę reprezentowało pięcioro uczniów z klasy IIIA:
- Gabriela Fiuk zajęła drugie miejsce;
- Klaudia Łuczka i Wiktoria Pociej zajęły miejsce trzecie;
- Jerzy Babiak i Mateusz Pałkański – miejsce siódme.
Gratulacje!

ROK SZKOLNY 2014/2015

Parkowa Impreza na Orientację pod tytułem: „WIOSNA”

W sobotę, 11 kwietnia odbyła się 40. Parkowa Impreza na Orientację pod tytułem: „WIOSNA”. Start i meta znajdowały się w okolicy Teatru Letniego. W imprezie startowali uczniowie szkół wszystkich poziomów oraz rodziny. Pogoda była prawdziwie wiosenna, tym bardziej pokonanie trasy nie sprawiało większych trudności.

Michał Tolko zajął drugie miejsce przegrywając ze zwycięzcami o dwie sekundy. Bardzo dobre, dziesiąte miejsce zajęły: Weronika Kotnis i Wiktoria Pociej, które odnalazły wszystkie punkty, a o miejscu zdecydował czas pokonania trasy.

XXVIII Parkowa Impreza na Orientację "JESIEŃ"

Dnia 15 listopada 2014 roku, na terenie Parku Kasprowicza w Szczecinie, odbyła się XXVIII Parkowa Impreza na Orientację "JESIEŃ".
Na około 1 km trasie wystartowało 117 uczestników, rywalizujących w dwóch kategoriach i trasie rodzinnej. Nad imprezą pracowali: Robert Filipski, Wojciech Kostecki oraz Krzysztof Gołębiowski.
Naszą szkołę reprezentowała grupa 10 uczniów i choć nie zajęliśmy czołowych miejsc, wszyscy świetnie się bawili, humory dopisywały.
A oto skład startujących drużyn:
1. Julia Pomykała i Lena Brodzińska
2. Dawid Gracz i Tomasz Kowalik
3. Jerzy Babiak i Mateusz Semeniuk
4. Klaudia Łakomy i Agata Cichewicz
5. Weronika Kotnis i Wiktoria Pociej

902 Leśna sobota po Puszczy Wkrzańskiej.

Pierwsze tegoroczne spotkanie na turystycznym szlaku odbyło się 11 października 2014 roku. Wybraliśmy się na wędrówkę malowniczym szlakiem wokół jeziora Głębokiego. Do wspólnego wędrowania zgłosiło się początkowo dziesięcioro uczniów z klas pierwszych, ale pochmurna i deszczowa pogoda sprawiła, że na zbiórce pojawiło się ich tylko troje. Ale, ani kapryśna, jesienna pogoda, ani mała liczba uczestników nie zniechęciły nas do wędrówki podczas której poznawaliśmy walory przyrodnicze okolic Jeziora Głębokiego.

Zapraszamy na następne turystyczne spotkanie w listopadzie.

Z turystycznym pozdrowieniem: Łucja, Marcin i Witold oraz Ewa Głąbińska

ROK SZKOLNY 2013/2014

Zachodniopomorski Rajd Miłośników Turystyki i Krajoznawstwa im. Stefana Kaczmarka

Dnia 29 września 2013 roku uczniowie naszej Szkoły brali udział w rajdzie pieszym po trasach  Lasu Arkońskiego. Wybraliśmy trasę nr 4. Spotkaliśmy się na pętli Głębokie. Wędrowaliśmy szlakiem czerwonym do Dębów o nazwie „Brytyjczycy”, dalej Doliną Siedmiu Młynów na metę na Polanie Harcerskiej. Na mecie, każdy uczestnik otrzymał kiełbaskę i bułkę. Przy ognisku spotkaliśmy absolwentki naszego Gimnazjum, które dalej realizują swoje turystyczne pasje.

Uczniowie brali udział w różnych konkursach i zdobyli nagrody: Olga Chądzyńska w konkursie piosenki turystycznej, a Michał Tolko – w konkursach sprawnościowych. Brawa i gratulacje!

Pogoda dopisała. W czasie wędrówki podziwialiśmy prawdziwe jesienne krajobrazy.

ROK SZKOLNY 2012/2013

XXVII Parkowa Impreza na Orientację "ZIMA" - Cztery Pory Roku
Park Kasprowicza 19 stycznia 2013

Lekki mrozek towarzyszył 27. edycji Parkowej Imprezy na Orientację „ZIMA”, która odbyła się na terenie Parku Kasprowicza 19 stycznia 2013 roku. W imprezie wystartowało 121 uczestników w 64 zespołach. Pogoda dopisała, było prawdziwie zimowo. W czasie marszu można było podziwiać malownicze, zimowe krajobrazy Parku Kasprowicza. Naszą szkołę reprezentowało czworo uczestników (choć zapisało się sześcioro).

Startowali po raz pierwszy i zdobyli następujące miejsca:
11 miejsce: Kacper Gaj i Mateusz Atamańczuk  z klasy IIC 10pkt w czasie 0:20:24
13 miejsce: Bartłomiej Szczepaniak i Julia Bartoś z klasy IC 10pkt w czasie 0:20:55

XIII Rekreacyjna Impreza na Orientację "PREZENCIK"
Park Leśny Arkonka
15 grudnia 2012

W sobotę 15 grudnia 2012 roku odbyła się XIII Rekreacyjna Mikołajkowa Impreza na Orientację „PREZENCIK”. Uczestnicy spotkali się w Parku Leśnym „Arkonka”, który przywitał zebranych
prawdziwie zimowym krajobrazem. Drzewa przykryte białymi czapami i wszędzie śnieg i biało, biało… Warunki były trudne, ścieżki leśne zaśnieżone, ślisko i zimno.

W imprezie brało udział 109 uczestników w 48 zespołach. Naszą szkołę reprezentowały dwa zespoły:

• 15 miejsce zdobyli: Michał Ufniarz i Mateusz Morawski 10pkt w czasie 1:11:44
  • 24 miejsce zdobyły: Justyna Żyłkowska i Agnieszka Bełz 7pkt w czasie 1:32:13

XXV Parkowa Impreza na Orientację  "LATO 2012”

Cztery Pory Roku

Cykliczna impreza na orientację „Cztery pory roku", która zawsze odbywała się w Parku Kasprowicza, w części „LATO" przeniosła się na teren Parku Leśnego „Głębokie".
Start i meta umiejscowione były na Polanie Sportowo-Rekreacyjnej.
Uczniowie naszej szkoły dość licznie stawili się na starcie. Siedem zespołów starało się pokonać wyznaczoną na mapach trasę w jak najlepszym czasie i znaleźć jak najwięcej prawidłowych punktów. A oto jak przedstawiały się wyniki:

miejsce 9 Aleksandra Spychaj, Karolina Kalicka, 10PKT, czas 0:24.51
miejsce 13 Cezary Parcheta, Michał Kałużny, 10PKT, czas 0:27.44
miejsce 14 Agnieszka Bełz, Weronika Strzelczyk, 10PKT, czas 0:27.07
miejsce 18 Agata Szulc, Magdalena Kaźmierczak, 10PKT, czas 0:31.40
miejsce 27 Karolina Szyrocka, Anna Kowalczyk, 9PKT, czas 0:30.00
miejsce 28 Bartek Hędzel, Krystian Woźniak, 9PKT, czas 0:33.05
miejsce 38 Maciej Witkowski, Oskar Lebioda, 4PKT, czas 0:37.33

ROK SZKOLNY 2011/2012

XXIV Parkowa Impreza na Orientację  ”WIOSNA 2012”
Park Kasprowicza – 17.03.2012 rok

Impreza klasyfikowana do Pucharu Szczecina 2012 oraz konkursu na najciekawszą turystycznie szkołę.

W sobotę  17 marca 2012 roku odbyła się druga runda Pucharu Szczecina 2012. Pogoda dopisała. Impreza cieszyła się  sporym zainteresowaniem szczecińskich szkół – Szkolnych Kół Krajoznawczo Turystycznych. Startowało 37 zespołów z gimnazjów. Nasze Gimnazjum reprezentowało  10 uczniów. Zajęli oni następujące miejsca:
13. Karol Przybylski, Maciek Witkowski
15. Justyna Żylkowska, Agnieszka Bełz
28. Anna Wojciechowska, Cezary Parcheta
30. Marcin Wojtkiewicz, Tomasz Dąbek
33. Nikola Gregorczyk Paula Jaros
Gratulujemy wszystkim uczestnikom i zapraszamy na następną imprezę.

XXIII Parkowa Impreza na Orientację - ZIMA 2012”
Park Kasprowicza – 11.02.2012 r.

Impreza klasyfikowana do rywalizacji na „Najaktywniejsze turystycznie SKKT”, Pucharu Czterech Pór Roku oraz Pucharu Szczecina 2012.

W sobotę  11 lutego 2012 roku odbyła się druga runda Pucharu Szczecina 2012. Pogoda prawdziwie zimowa – mrożnie i słonecznie. Śnieg skrzypiał pod butami i iskrzył się w słońcu. Ale mróz szczypiący w nosy nikogo nie zniechęcił.  Na starcie pojawiło się 136 uczestników ze szczecińskich szkół – Szkolnych Kół Krajoznawczo Turystycznych oraz uczniowie z Chojny. Wszyscy pokonali trasę w lepszym lub nieco gorszym  czasie, ale przecież liczy się udział i aktywność na świeżym powietrzu.

Karta wzorcowa kodów:

A oto wyniki naszych uczniów:

• 7 miejsce: Karol Przybylski i Maciej Witkowski
  • 9 miejsce: Cezary Parcheta i Michał Kałużny
  • 25 miejsce: Anna Kowalczyk i Weronika Strzelczyk
  • 27 miejsce: Alicja Walczak i Oskar Lebioda
  • 28 miejsce: Justyna Żyłkowska i Agnieszka Bełz

Gratulacje dla wszystkich uczestników! Większość z nich brała udział w imprezie na orientację po raz pierwszy.

ROK SZKOLNY 2010/2011

Szkolne Koło Krajoznawczo- Turystyczne wznowiło swoją działalność w kwietniu.
Pierwszą imprezą w której braliśmy udział był 50. Jubileuszowy Ogólnopolski Rajd „Szlakiem Walk o Szczecin”.
10 kwietnia 2011 wyruszyliśmy z pętli Głębokie i szliśmy aleją nad Jeziorem Głębokim. Po drodze obserwowaliśmy rożne okazy przyrodnicze, między innymi Dęby zwane  Brytyjczykami i Buk Upiór. Odnajdowaliśmy także ślady wiosny- kwitnące zawilce. Trasa wiodła do Leśniczówki Owczary, przez Pilchowo, szlakiem czarnym do Jasmundzkiej Strugi, dalej szlakiem żółtym do Doliny Siedmiu Młynów i na Polanę Sportową.
Na mecie czekało na uczestników wiele atrakcji, konkursy wiedzowe i sprawnościowe, pokazy udzielania pierwszej pomocy (każdy mógł sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie), no i oczywiście prawdziwa żołnierska grochówka.
Pogoda dopisała, humory też! A więc, do zobaczenia na szlaku.

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1.JPG    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/2.JPG    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/3.JPG

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/4.JPG   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/5.JPG   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/6.JPG

XX Parkowa Impreza na Orientację „WIOSNA”

W ramach Szczecińskich Spotkań Organizacji Pozarządowych „POD PLATANAMI” dnia 29 maja, w Parku Kasprowicza odbyła się Parkowa Impreza na Orientację „WIOSNA 2011”.
      Uczniowie gimnazjów startowali w kategorii TD. Ich zadaniem było przejście wyznaczonej trasy i odnalezienie w terenie zaznaczonych na mapie punktów.
      Gimnazjum nr 10 reprezentowało siedmiu uczniów z klas pierwszych. Wszyscy przeszli wyznaczona trasę i świetnie się bawili. Wyniki niebawem.
http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1a.JPG     http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1b.JPG    http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1c.JPG

http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1d.JPG   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1e.JPG   http://www.gim10.szczecin.pl/manager_pliki/55/1f.JPG